درباره شمس

معرفی شرکت

شرکت توسعه پردازان اندیشه گستر شمس در سال 1396 با هدف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نرم‌افزاری به ویژه حمایت و توسعه استارت‌آپ‌های مرتبط به برنامه‌نویسی و نیز کار و کسب الکترونیک تاسیس شد و همکاری خود را با مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه امیرکبیر در سال 1397 آغاز کرد و به دنبال آن یکی از دفاتر خود را به عنوان دفتر حامی ایده‌های نو در این مرکز بنا نهاد. به دنبال آن، با کارگروهی مجرب از سال 1399 نسبت به برنامه‌ریزی در راستای توسعه پایدار به منظور کاربردی نمودن سیستم‌های اطلاعات مرتبط برای تقویت، کنترل و پایش فرآیندهای کار و کسب‌های ساری، جاری و آتی الکترونیکی در کشور و در گام بعدی در خارج از کشور برنامه‌ریزی‌های مقتضی را در دست اجرا دارد تا بتواند در راستای تحقق هوشمندسازی کار و کسب‌های الکترونیک، تجارت الکترونیک، مدیریت برنامه‌ریزی سرمایه‌ها، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت ارتباط با مشتری و مانند این‌ها به منظور اشتغال‌زایی علمی – مهارتی همراه با ایجاد محیطی متعهد و آرام دوسویه – هم برای صاحبان صنوف و هم مشتریان گام‌هایی مثبت و موثر بردارد.

تاریخچه

شرکت مدیریت تامین منابع پروژه‌های حیات آناهیتا (سهامی خاص) موسوم به مپحا، سهام دار عمده شرکت توسعه پردازان اندیشه گستر شمس است که به عنوان شرکت مادر تخصصی در زمینه سرمایه گذار شرکت‌های تحت پوشش خود، از جمله؛ این شرکت، ایران اسپیرال (تولیدکننده لوله‌های فولادی)، شرکت توسعه صنایع ماشین‌سازی کوه‌پایه، شرکت توسعه پوشش لوله صفاهان، شرکت مدیریت تامین آب پالایش شرق، شرکت بین المللی آران، شرکت شاد خودرو آساک (برند شادران)، شرکت شاد موتور افغانستان و … است. در حال حاضر، شرکت توسعه پردازان اندیشه گستر شمس با پذیرش طرح‌ها و پروژه‌های نوآورانه در فضای مجازی و با هدف هوشمندسازی و توسعه کار و کسب‌های الکترونیک با ارائه مستندهای فنی، شامل: امکان سنجی (Feasibility study)، مدل کار و کسب (Business Model)، طرح تجاری (Business plan)، نقشه‌های فرآیند (Process maps) و … از صاحبان ایده‌های نو در چارچوب کار تیمی و به صورت مشارکتی حمایت می‌نماید.

ویژگی‌ها

شتاب دهنده

شما دارای یک محصول اولیه (MVP) و یا فعال در بازار هستید اما دانش و تجربه کافی برای توسعه محصول ندارید یا ممکن است شناخت دقیقی از بازار به دست نیاورده باشید یا حتی نیاز به یک سرمایه اولیه برای رشد استارتاپ خود دارید. شتاب دهنده در یک بازه زمانی شش ماهه آماده است تا استارتاپ شما را با حمایت مالی، منتورینگ، مشاوره متمرکز و تخصیص فضای کار به سوی مدار موفقیت شتاب دهد.

سرمایه گذاری

شما دارای یک محصول اولیه (MVP) و یا فعال در بازار هستید اما دانش و تجربه کافی برای توسعه محصول ندارید یا ممکن است شناخت دقیقی از بازار به دست نیاورده باشید و یا حتی نیاز به یک سرمایه اولیه برای رشد استارتاپ خود دارید. شتاب دهنده شمس در یک بازه زمانی شش ماهه آماده است تا استارتاپ شما را با حمایت مالی، منتورینگ، مشاوره متمرکز و تخصیص فضای کار به سوی مدار موفقیت شتاب دهد.

شبکه

هر رویداد فرصتی برای توسعه روابط اجتماعی و کسب تجربه است. شمس با حمایت و برگزاری رویدادهای تخصصی در تلاش است تا علاقمندان به کارآفرینی، به شناختی دقیق دست یابند و استارتاپ‌ها نیز در کنار کسب تجربه، مشکلات فنی خود را در این رویدادها برطرف نمایند. شمس با هدف کشف استعدادها و معرفی تیم‌های موفق به اکوسیستم کارآفرینی، رویدادهای استارتاپی متعددی را با حضور منتورهای خبره برگزار می‌نماید.

فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی شمس تنها جایی برای استقرار کسب و کار شما نیست! شمس در کنار بهره‌مندی از میز، خط تلفن و کمد اختصاصی فرصت استفاده از مشاوره و منتورینگ، هم‌افزایی و انتقال تجربه، خدمات جانبی و هر آنچه از “یک فضای کاری پویا” انتظار دارید را به شما خواهد داد تا یاد بگیرید، تجربه کنید، ارتباطات خود را توسعه دهید و با شبکه سرمایه‌گذاران شمس در ارتباط باشید. شمس در تلاش است تا با ایجاد این بستر مناسب و باکیفیت، مسیر رشد استارتاپ شما را هموار کند.